Internet, Wi-Fi a Eduroam v NTK
Přistupovat k internetu můžete po registraci na terminálech ve volném výběru, na infokioscích v hale služeb a parteru knihovny, nebo na vlastních zařízeních (notebook, tablet apod.).
V případě problémů s připojením požádejte u pultu služeb o IT podporu.
Nastavení Wi-Fi
NTK-Simple
K Wi-Fi se můžete připojit v celé budově i před ní. Spustíte webový prohlížeč, otevře se stránka s autentizací uživatele, kde zadáte uživatelské jméno a heslo, které jste si zvolili během registrace.
Technické parametry:
Jméno sítě (SSID): | NTK-Simple |
Autentizace: | Web portál |
Šifrování: | žádné |
Konektivita: | WiFi; IPv4; NAT; žádná proxy |
Blokované porty: | 25 (SMTP) |
Pokud jste své uživatelské údaje zapomněli, můžete si je obnovit nebo o ně požádat knihovníky u pultů.
K NTK-Simple je možné být připojen ze dvou různých zařízení pod jedním uživatelským účtem.
Eduroam
Národní technická knihovna není poskytovatelem identity (Identity provider) pro připojení k síti Eduroam, ale pouze poskytovatelem připojení.
Údaje pro připojení k síti Eduroam vám poskytne vaše fakulta. Nastavení provádějte dle vašich fakultních návodů.
Technické parametry:
Jméno sítě (SSID): | eduroam |
Autentizace: | 802.1x |
Šifrování: | WPA+AES, WPA2+AES |
Ověření: | PEAP (EAP) |
Konektivita: | WiFi; IPv4; NAT; žádná proxy |
Blokované porty: | žádné |
Rozsah IP adres: | 10.5.0.0/16 ve vnitřní síti; 195.113.252.129 - 152 do veřejné sítě |
Při potížích s přihlášením vám poradí návod Konfigurace zařízení pro eduroam.
Nejčastější problémy s připojením k NTK-Simple
V seznamu sítí NTK-Simple vůbec nevidím
Váš adaptér pravděpodobně podporuje pouze standard 802.11 b, který je v NTK z důvodu stability a rychlosti deaktivován.
Síť vidím, ale nemohu se k ní připojit
Pravděpodobně máte pevně nastavenou IP adresu. Ve Windows si otevřete Ovládací panely \ Síť a internet \ Síťová nastavení a vlastnosti adaptéru WiFi -> protokol IPv4 (popř. IPv6) a ujistěte se, že máte zaškrtlou volbu "Získat IP adresu ze serveru DHCP automaticky".
K NTK-Simple se sice připojím, ale nefunguje mi ICQ, Skype, atp.
Otevřete webový prohlížeč a zadejte libovolnou stránku. Dojde k přesměrování na přihlašovací formulář. Až po úspěšné autentizaci bude služba dostupná.
K síti NTK-Simple se připojím, ale přihlašovací formulář se mi nezobrazí
Do adresního řádku prohlížeče zadejte http://wifi.techlib.cz
Přihlašovací formulář mi píše hlášku Web Authentication Unsuccessful Please wait...
Zadali jste špatné uživatelské jméno nebo heslo, kontaktujte pracovníka služeb, který vám už. jméno sdělí nebo nastaví nové heslo.
K síti se připojím, ale neustále vypadává a připojuje se znovu
Tento problém se často vyskytuje u netbooků. Wi-Fi adaptér si při provozu na baterii zapne úsporný režim, který sníží výkon adaptéru a tím se neustále Wi-Fi snaží připojit k síti, která vyžaduje plný výkon pro správnou činnost roamování. V konfiguraci Wi-Fi adaptéru naleznete položku, která umožňuje vypnutí úsporného režimu při provozu na baterii.
Na svém iPhonu nebo iPadu se mi nedaří přihlásit k Wi-Fi NTK-Simple
(po vyplnění uživatelského jména a hesla, a kliknutí na Odeslat se nic nestane, tlačítko zůstane ve stavu Odesláno/Sent)K úspěšnému přihlášení do sítě musí doběhnout všechny započaté aktualizace. Restartujte vaše zařízení, aby se aktualizace dokončily.
Kontakt
232 002 535